سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب: 13081
تاریخ انتشار : 30 بهمن, 1395 - 17:42
آنهایی که امروز طرح آشتی ملی را مطرح کردند از جمله حزب کارگزاران و طیف لیبرالی اند که می خواهند قسمتی از تاریخ مهم انقلاب که به مانند برزخ و پل صراط ماهیت حقیقی آنها را مشخص و هویدا کرده است پاک کنند.فتنه سال ۱۳۸۸ نقطه مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که فایلی در حافظه ملت ایران را تشکیل داده است که هر وقت به آن مراجعه می شود ، اندیشه و فعالیت یک جریان علیه اسلام و انقلاب نشان داده می شود و حال طرح آشتی ملی برای از بین بردن این فایل مهم تاریخی از اذهان عمومی مردم است ولی به خواست خداوند منان این بار هم زوایای پیدا و پنهان آن زمان، در رسانه ها برای مردم آشکار شد و این توقفگاه و برزخ عذاب آنها تا سال ها تمدید گردید.ما هم به همین بهانه بر آن شدیم تا گریزی به جایگاه آنها در جنگ عقیده و جنگ مکتبی که امام فرموده است بزنیم و بفهمیم میدان جنگی که امام مشخص کرده اند، آنها در داخل این میدانند ؟یا در خارج آن ؟و آیا ملتی که در مناسبت های مختلف حضور خود را در میدان نبرد و رزمگاهی که امام خمینی(ره) مشخص کرده اند نشان می دهد و با چه کسی و با کدام اندیشه قهرند؟ که حال دم از آشتی ملی می زنند؟ مردم که همه در یک خط و مسیر و در یک میدان نبردند.

مجید انصاری می گویند:تاکیدات خاتمی و بزرگان اصلاحات هم که این روزها روایت می شود بیشتر به خاطر درک حساسیت مقطع کنونی کشور و انقلاب است.ما نباید فرصت سوزی کنیم و فرصت هایی که می توانیم با همبستگی و همراهی برای کشور خلق کنیم در این دایره تنگ بداخلاقی ها با رقابت های کودکانه هدر برود.

 

امروز اصلاحات بزرگی ندارد که بخواهند نسخه پیچی کنند و این تفکر به اذعان بسیاری از عوامل داخلی و خارجی آنها مرده است.ایدئولوژی که در مقابل انقلاب ایستاد و پنجه در پنجه نظام انداخت،از هابرماس و ریچارد رورتی و ریچارد فرای برای کمک به نابودی انقلاب کمک گرفتند و از نظرات فلسفی آنها در محافل گوناگون در داخل نظام بهره بردند و مصطفی ملکیان را فیلسوف خود کردند تا در فتنه۸۸ در کف خیابان بیاید.با مراکز مهم و درجه یک انقلاب های مخملی دست دادند و اطلاعات نظام را به مراکز جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان نظام فروختند و به ملت و آرمانهای امام(ره)و خون شهدا خیانت کردند حال چگونه دم از آشتی ملی می زنند؟ این یک حربه و تاکتیک است ،تا دوباره به عرصه فعالیت بپردازند و مسیر خیانت را از سر بگیرند امروز نمی توان در لفافه و با ادبیات چند پهلو سخن گفت بلکه رزمگاه اسلام و انقلاب با کفر و نفاق مشخص است.یا باید در میدان اسلام و انقلاب قلم زد و سخن راند و از وحی و پیامبر و ائمه و ولایت گفت یا از کانت  ،ریچارد رورتی  ، هابرماس و عقل و خردمدرن و مدرنیته دفاع کرد.

 

چند جمله ذیل میدان و رزمگاه جنگ ما را مشخص می کند. 

(ریچاردفرای جاسوس کهنه کار سیا ، سید محمد خاتمی وخانم دیویدسن)

امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند:ما در صدد خشکانیدن ریشه های فاسد((صهیونیسم))، سرمایه داری و کمونیسم در جهان هستیم.ما تصمیم گرفته ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ،نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند،((نابود)) کنیم و نظام رسول الله(ص) را در جهان استکبار ترویج نماییم و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود… ما هدفمان ((پیاده کردن)) اهداف بین المللی اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است.ما می گوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم… ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم،چراکه انقلاب ما اسلامی است، تا بانگ ((لا اله الا الله)) و ((محمدرسول الله)) بر تمام جهان طنین نیفکند،مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست،ما هستیم.))((صحیفه امام خمینی(ره).جلد۱۲،ص ۱۴۹)).

 

 

((جنگ امروز ما،جنگ با اسرائیل نیست.جنگ ما،جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست.جنگ ما،جنگ با ابر قدرت های شرق و غرب نیست.جنگ ما،جنگ مکتب ماست علیه تمامیِ ظلم و جور.جنگ ما، جنگ اسلام است علیه تمامی نا برابری های ((دنیای((سرمایه داری))و((کمونیزم))،جنگ ما،((جنگ پا برهنگی))علیه ((خوشگذرانی های مرفهین))و حاکمان بی درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی شناسد.این جنگ محصور در مرز و بوم نیست.این جنگ،خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی داند. این جنگ،((جنگ اعتقاد))است، جنگ ارزشهای اعتقادی-انقلابی علیه دنیای کثیفِ زور و پول و خوش گذرانی است.جنگ ما،((جنگ قداست))،عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی هاست)).((صحیفه امام خمینی(ره).جلد۲۱،ص ۶۹)).

 

((جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم...ما در صدد خشکانیدن ریشه های فاسد((صهیونیزم))،((سرمایه داری))و((کمونیزم))در جهان هستیم.ما تصمیم گرفته ایم،به لطف و عنایت خداوند بزرگ،نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند((نابود))کنیم،و نظام اسلام رسول الله(ص) را در جهان استکبار ترویج نماییم،و دیر یا زود ملت های دربند شاهد آن خواهند بود)).((صحیفه امام خمینی(ره).جلد۲۱،ص ۸۲)).

 

کسانی که مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به اریکه قدرت تکیه زدند ولی نگاه به عملکرد و اندیشه و رفتار آنها نشان می دهد که سنخیتی با آرمان های بلند امام (ره) ندارند به طوریکه در عمل در سال ۸۸ علیه حسین بن علی(ع) و آرمان های امام شعار داده شد و توهین شد . ولی هیچ کدام از مسولین اصلاح طلب عکس العمل نشان ندادند و جریان فکری را در داخل نظام جمهوری اسلامی با حمایت های گوناگون خود بزرگ کردند که هدفش سرنگونی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی بود ابتدا به چند نمونه از سخنان سیدمحمد خاتمی بپردازیم.

 

لازم به ذکر است اندیشه های آقای خاتمی در زمان تصدی ایشان بر وزارت ارشاد اسلامی هم این مختصات را داشته است و در آن زمان سید مرتضی آوینی نقدهایی علمی و جالبی به افکار ایشان داشتند.((این آزادی که وزیر محترم ارشاد آن را معنا کردند، مطلوب انسان های بدوی است و بشر امروز بدویت را به مثابه متضادی برای مفهومتمدن می شناسد و لذا از این سخنان سخت در حیرت فرو خواهد شد… برخلاف آنچه وزیر محترم ارشاد فرمودند،خلاء مبتلا به ما مسلمانان در نظم اجتماعی و روابط بین انسانها ،خلاء تئوریک نیست.اسلام در مقام نظر هیچ نقصی ندارد-و نقص –هرچه هست-از آنجاست و تمدن امروز،محصولی منقطع از وحی است … مشکل امروز ما غرب زدگی نیست عوام زدگی است )) ( سید مرتضی آوینی حلزون های خانه به دوش ص۷۷) و حتی فشار انقلابیون باعث استعفای ایشان از وزارت شد.

 

((امروز توجه به آموزه های کانت می تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات بشریت باشد.کانت احترام به انسان را مورد تعمق فلسفی قرار داده است.کانت انسان را فی نفسه قابل احترام می دانست و حقوق او را خدشه ناپذیر می شمرد.باید اسلام را به گونه ای ببینیم که با دموکراسی سازگار باشد)).( سایت آفتاب نیوز ۲۸/۰۸/۱۳۸۴)

 

((اگر دینی توانست آزادی را قبول کند هم به امر((دموکراسی))کمک می کند و هم خود دین((تلطیف))می شود اگر دین می خواهد بماند،باید حداقل به مقومات حقوق بشر تن دهد))((سایت آفتاب نیوز ۲۸/۰۸/۱۳۸۴)).

 

ایشان اصل را بر دموکراسی و فرع را بر اسلام گذاشته اند و باید اسلام را با دموکراسی تطبیق دهیم و پذیرش حداقل مقومات حقوق بشر برای حمایت و بقا دین مطرح می کند.ولی وقتی به آثار اسلام شناسان واقعی مانند حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شهید مطهری(ره) و علامه جعفری و آیت اله جوادی آملی و … نگاه میکنیم حیات و بقاء دین با پیروی از وحی و پیامبر و حقوق اساسی ناشی از اسلام و قرآن است تا به حقوق بشر غربی و  وپذیرش نگاه خاتمی حداقل آن هم این می شود وقتی هیئت ایرانی که از طرف آقای خاتمی در سمینار ائتلاف ۱۸گانه تمدن ها در دی ماه ۱۳۸۶ که در اسپانیا شرکت کردند و در آن سمینار بیان شد که باید حقوق همجنس بازان در ایران به رسمیت شناخته شود و هیچکدام از فرستادگان آقای خاتمی(غلامعلی خسرو-سید محمدعلی ابطحی)اعتراض نکردند.

 

آقای خاتمی بارها گفته اند((برای آنکه بتوانیم بمانیم و پیشرفت کنیم راهی جزء راه غرب نداریم و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی))((روزنامه آریا ۲۸/۰۶/۱۳۷۹ ص ۲-۱)).

 

با پذیرش خرد غربی و عقلانیت ابزاری آن دیگر نمی توانیم قرآن و نهج البلاغه را برای زندگی اجتماعی و اقتصادی و … خود به کار ببریم چون قابل فهم و تفسیر نیستند. با این خرد نمی توان ایدئولوژی اسلام و شعار جنگ،جنگ تا رفع فتنه در عالم را تفسیر کرد.پذیرش خرد غربی دفاع از فلسطین و غزه را مردود می شمارد و میان خدا و کدخدا به کدخدا پناه می برد،چرا که نمی تواند مسیر الی الله و خانه خدا را پیدا کند. عاشورا در منطق خرد غربی یک حماقت است،همچنانکه در عصر اصلاحات بارها و بارها در روزنامه های زنجیره ای برحسین بن علی(ع) و عاشورای حیات بخش او تاختند و شمشیر امام علی(ع) را نیز نشانه خشونت می دانستند.

 

و بر اساس همین دیدگاه بود که افراد سلطنت طلب و ضد انقلاب و … همه قلم ها را تیز کردند و در روزنامه های مختلف شروع به قلم فرسایی علیه دین و وحی و عصمت و … کردند.از خشایار دیهمی و شیرین عبادی و مهرانگیزکار،مسعود بهنود،شمس الواعظین و … گرفته تا جاسوسانی مثل رامین جهانبگلو و کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری همه با همین خرد غربی برای نابودی نظام نسخه پیچی می کردند.

رامین جهانبگلو وکیان تاجبخش و هاله اسفندیاری جاسوسانی که دستگیر شدند ودر اردوگاه اصلاحات فعالیت می کردند

 

خاتمی باز می گویند((بار ها گفته ام در زمان غیبت معصوم چه کسی گفته است که ما رسالت مسلمان کردن و تحمیل نظام خودمان به جهان داریم))((خبرگذاری ایسنا ۱۷/۰۴/۱۳۸۷)).

امام بزرگوار و بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند:((ما هدفمان پیاده کردن اهداف بین المللی اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است)).

امام فرمودند:((ما انقلابمان را به تمام جهان صادر صادر می کنیم)).

کسی که در راس دولت اصلاحات با این تفکر چتری پهن کرد تا لیبرال های فرهنگی و عناصری که امروز ذلیلانه برای رسانه های ضد انقلاب نطق می کند و قلم می زنند و حق الزحمه می گیرند در زیر آن چتر جمع شوند و فضایی را آماده کردند که هم در سال ۱۳۸۷ و هم در سال ۱۳۸۸ دست به کودتای مخملی بزنند.حال امروز دم از آشتی ملی می زنند. به چند مورد دیگر به عنوان شاهد مثال اشاره می کنیم.

خانم مهرانگیزکار((مرکز فرهنگی زنان)) در اسفند ۷۹ راه اندازی و مرداد ۱۳۸۰ به ثبت رساند و در داخل ایران شعبه های زیادی زدند و برای محافل بیگانه و گزارش از اوضاع اجتماعی کشور تهیه می کردند.

آقای محمد سیف زاده،شیرین عبادی و مهرانگیزکار با توجه به تلاش های زیادی که در راستای حقوق بشر در ایران کردند هم شیرین عبادی و مهرانگیزکار از غربی ها جایزه دریافت نمودند.

در خانه هنرمندان ایران تعدادی از هنرمندان از سیامک پورزند عامل اطلاعاتی سازمان جاسوسی سیا تقدیر کردند. در آن زمان خانه هنرمندان ایران تحت مدیریت بهروز غریب پور از نزدیکان و دوستان سیدمحمد خاتمی بود.

آیا این تفکر که به جاسوسان دست مهربانی می دهد و به خاطر مقابله با انقلاب جایزه می دهد قابل آشتی به ملت حماسه ساز است؟

محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم رامین جهانبگلو جاسوس معروف که در اردیبهشت ۸۵ دستگیر شد هم برای سخنرانی ها دعوت کرد و برای گفت و گو و سخنرانی درباره راهکارهای توسعه سیاسی به مجلس ششم دعوت می کرد.

فردی مثل همایون صنعتی زاده که قبل از انقلاب با سازمان جاسوسی انگلیس و خاندان محمدرضا پهلوی ارتباط داشت پس از انقلاب از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۱ به دنبال استرداد اموال نامشروعش بود.در سال ۱۳۸۱ از طریق لابی های گسترده ای که توسط سیاستمداران اصلاح طلب و برخی باندهای فاسد در قوه قضاییه توانست بخشی از اموال نامشروعش را بگیرد((به نقل از ارتش سری روشنفکران ص ۲۱۸)).

امروز وقتی اینگونه خیانت ها و این تفکر که ماهیت و عملکرد خود را در نظام نشان داده است قابل اعتماد و اتکا نیست و امروز رزمندگان عرصه جنگ نرم فریب قرآن های بر سر نیزه رفته نمی خورند و زمینه عقب نشینی از آرمان های انقلاب را نخواهند داد.امروز شعار آشتی ملی برای لیبرالی کردن انقلاب است.امروز این عرصه تنها یک مالک اشتر ندارد بلکه امت همراه امام(ره) پر است از مالک اشتر و حیله ای که ساده لوحانه طرح شد خیلی زود رنگ کهنگی به خود گرفت.انقلاب ما بر مبنای توحید بود و با نفی لیبرالیسم و مارکسیسم آمده و افرادی مثل مهدی بازرگان، بنی صدر و منتظری به خاطر همراهی و اعتقاد به لیبرالیسم از جامعه انقلابی حذف شدند و امروز این افراد هم که دم از آشتی ملی می زنند باید بدانند که تفکر لیبرال با اسلام آشتی پذیر نیست که حاصل آن تفکر التقاطی خواهد شد که تمام بدبختی ها از وجود این تفکر بوده و خواهد بود.

 

حضور مصطفی ملکیان در فتنه ۸۸  ایشان از متفکران اصلاحات هستند

انتهاي پيام/

نظر شما